torsdag,skönt!

ingen skola för mig idag, igen..det börjar bli lite tråkigt, vill ju vara m hanna och millan men jag mår inge bra alltså..(förresten är det ändå lite skönt att va hemma hihi)
min mentor ringde o väckte mig, hon ville kolla lite hur jag mådde och så,sen så fick jag tid för utvecklingssamtal på tisdag. det blir perfekt eftersom jag ska på min första kontroll på måndag o då vet jag lite mer o så ska jag be om ett intyg oxå, så dt kan jag visa för henne på samtalet =)

iaf, när jag väl vaknat sprang jag till köket och tog postafen så jag inte ska behöva må dåligt idag, gjorde toasts o ringde syrran, vi pratade i en timme men dt e så kul att prata m henne, om allt! kollade priser på internet, vill börja m vattengympa, som hon oxå ska börja..och eftersom jag inte vill gå upp mer än 5-6 kg nu när jag är gravid, o eftersom jag inte e världens duktigaste när det gäller motion så skulle det bli fetttt nice att gå på vattengympa o ännu bättre m syrran :) meeeen det gick inte att se priserna på min sega data =/ typiskt...så hon skulle kolla det åt mig, sen pratade jag med mamma o då sa hon att jag oxå skulle prata m barnmorskan på mama mia, där jag ska gå på mina kontroller, o kolla m henne om priserna o sånt..


iaf, idag ska jag bara vara hemma o ta d lugnt typ, lite senare ska jag träffa Michael o dra hem t honom, ska sova där ikväll för han vill att jag ska m till tandisen imorgon haha fett söt..så vi ska nog ba mysa o spela crash =D


imorgon ska jag inte heller till skolan o de e fetttt skönt för vi börjar skit tidigt o slutar fett sent o d pallar inte jag! inte den här veckan.. ingen aning om vad vi ska göra på kvällen, utgång blir det nog inte för jag har ju mått dåligt o så.. plus att det inte finns tillräckligt med pengar för att gå ut o klubba..sen så sparar jag hellre pengarna t annat, t.ex. till när jempan kmr hem o vi kan gå ut o festaaaa! (helt onödigt att spara pengar eftersom jag ändå inte kan dricka.=/)


har läst lite om vad som händer o så under vcka 12, alltså ungefär tredje månaden, och det står såhär;


"Nu börjar bebisens ansikte se mer mänskligt ut, även om den fortfarande bara är c 5,5 cm lång från hjässa till rumpa och väger mindre än 14 gram. Ögonen har nu förflyttats från sidan av huvudet och sitter närmare varandra. Öronen sitter nästan där de ska på en "färdig" bebis.

Om man trycker på din livmoder så rör sig bebisen, men du kan inte känna dess rörelser ännu. Fostrets nervceller har multiplicerats snabbt och synapserna håller på att utformas. Fostret har fått nya reflexer: om man rör handflatan så sluter sig fingrarna, om man killar under foten så kröks tårna och om man petar på ögonlocken, så kniper ögonmusklerna ihop ögonen.
De flesta slipper graviditetsillamåendet från andra trimestern, vilket gör aptiten bättre."


heeeelt otroligt vad mycket som händer inne i mig, men att jag inte känner något sånt alls! hihi fett jävla gulligt alltså, längtar tills jag kan få höra hjärtat slå eller se bebisen inne i magen =))


det får va för nuu.. skriver lite senare, igen..

pusssss å kraaaaaaam


Kommentarer
Postat av: Camilla

hahaha, fett synd Johanna måste va fett sur för varken du eller jag har varit i skulan på ett tag :p

2009-01-22 @ 22:03:44
URL: http://camillajrs.blogg.se/
Postat av: karo

hahah sväär? men jag ska dit imorgon :D

2009-01-22 @ 22:40:16
URL: http://krooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0