uppdatering!!!

hej och förlåt.. har varit såå sjuk, o så har jag inte data hemma. ibland funkar den o ibland inte, o jag pallar heller inte fixa den.. så ja, då blir det såhär.

i både tisdags och onsdags var jag bara hemma, mådde ju så dåligt. blev sjukskriven av läkaren till slut, men bara för en vecka.. så d sög ju lite, men nu mår jag ju lite bättre ändå så jag ska försöka gå till skolan, även om det är sååå jobbigt men det är sååå viktigt oxå..

eller i onsdags var jag i stan o köpte mina converse, ohh jag älskar converse alltså!! köpte de vanliga höga vita.. så snygga! o d passar till allt, det är det som e bäst!
okej, kanske inte värsta balklänningen men till det jag använder och det e perfekt! :)

i torsdags (om jag minns rätt) var jag i stan igen.. men oh, (Zoe! om du läser det här, kan du säga vilken dag det var vi sågs i gallerian, i onsdags eller torsdags..?) haha har så dåligt minne så det är sjukt. iaf vi skiter i torsdagen.

i fredags var vi i stan igen, o hämtade ut biljetterna till premiären av Fast and Furious. sen drog vi till akalla, michael klippte sig o sen drog jag hem, färgade håret o duschade o fixade i ordning mig o så drog jag. jag var lite sen, så när vi kom t bion hade filmen börjat för några minuter sen, o ja. d va ju inte lite folk, o typiskt att vi satt längs ner (på balkongen) o längst in.. så ja vi störde typ halva biografen haha pinsamt men aja. filmen var skit bra alltså! verkligen en film jag rekommenderar =D.

och igår så var vi hos min äldsta syrra o åt empanadas med min familj. efter 4,5 empanadas var(!) så drog vi t kungsträdgården o promenerade därifrån till slussen, o satt framför vattnet o pratade o  tog bilder! det var galet mysigt :))

sen åkte vi hem t michael, kollade på film o så somnade vi (läs han), jag kan inte sova om nätterna, det är så jobbigt.. för det första så snarkade michael som fan, o d va sjukt jobbigt.. sen hade jag svullna ben o fötter så d va inte så skönt det heller. och så rör pipas på sig sååå mycket och ska sparka hela tiden när jag håller på att somna haha. men jag pratade lite lugnt med honom o hade händerna på magen o han lugnade ner sig, helt ärligt. det var grymt! oh vad jag längtar efter honom!!

vid tolv idag vaknade jag och käkade frukost, sen var jag o bokade tvätt tid till imorgon o så har jag kollat min mail o duschat o så.. nu väntar jag på min baby som kommer hem från jobbet om typ två timmar o då ska jag dra med honom till mig, måste ta mina 76 tabletter..(penicillin,omega3 för gravida, järn och vitamin tabletterna) o sen så får vi se vad som händer, inte värsta vår vädret idag. och det är ju lite tråkigt eftersom det var så fint väder igår.. men vi kanske ändå drar till stan, vill köpa ett lila linne, såna där långa, på gina. o kolla runt lite o ja, vi får se vad som händer bara.. :)

slänger in några bilder på oss som vi tog igår!
hade tänkt skriva lite om min graviditet, om mina tankar o så eftersom jag e ganska långt gången nu. hoppas det blir lyckat!

min graviditet

jag är i vecka 23 och två veckor nu, alltså är jag inne i min sjätte månad. eftersom 20 veckor = 5 hela månader + 3 veckor blir till att jag är inne i min 6 månad. min äldsta syster förklarade det för mig och min andra syster (som oxå e gravid men är lite mindre gången) och vi tycker det är sjukt komplicerat. iaf såhär står det på http://www.pampers.se/ :

Sagostund. " Mitt favoritljud är min mammas röst när hon sjunger eller pratar med mig." När nu benen i öronen har hårdnat, kan babyn höra dig och föredrar din röst framför allt annat. Ge ditt barn en daglig dos genom att läsa, prata eller sjungaJu mer barnet hör din röst desto mer bekant kommer den att vara för barnet när det väl är fött.

Den magiska påsen. Fostervattnet som omger ditt barn är den perfekta miljön för att det ska växa och bli till ett friskt nyfött barn. Den salta vätskan håller barnet varmt, skyddar det från infektioner och är tillräckligt elastisk för en rörlig kropp under utveckling. I detta stadium innehåller fosterhinnan en halvliter vätska, som renas var tredje till var fjärde timme.

Vikt och längd. Ditt barn ser ut som en liten, smal nyfödd. Barnet väger närmare 450 gram och är 23-25 cm långt.

vet inte om det stämmer 100% då jag läst lite annat på andra sidor, men litar mest på pampers o libero.se.

känslor och tankar

allt känns jätte bra, förutom att jag inte kan sova om nätterna. mina ben o fötter svullnar upp och så är jag kissnödig var femte minut. det kan finnas gånger då jag har varit på toa och när jag väl har lagt mig igen så är jag så kissnödig att jag tror att jag kommer att kissa på mig på väg till toan.. det är jätte jobbigt.

sen har jag inte fått värsta magen än, eller alltså. ibland är den värsta o ibland är den inte värsta alls.. undrar vad det beror på? jag är ju som sagt inne i min sjätte månad..

vet heller inte hur jag ska ligga för att sova skönt, kan ligga på rygg men sen måste jag byta ställning eftersom mina ben gör ont eller så sparkar pipas för mycket så d nästan gör lite ont. då lägger jag mig på sida men det blir så "tungt" att sova så, känns så obekvämt. så då lägger jag mig snett på mage, o det är jätte skönt. för en stund. så, så håller jag på under hela natten.. inte skönt! bättre blir det ju inte av att ligga bredvid sin pojkvän som snarkar hela jävla tiden.
då tänker jag, stackars.. han är så trött. den tanken går över till "men hallå? jag e gravid, jag måste oxå få sova gott!!" o så håller det på en stund, tills jag väcker honom lite lugnt och med orden "mi amor, eller bebé" (man ska aldrig väcka någon genom att säga dens namn eller för snabbt, förutom om det är akut såklart, för då vaknar de för det mesta på fel sida...bra att veta va?! =D) o så bad jag honom vända på sig. men det hjälpte inte.

när han gick vid 6 imorse, då kunde jag äntligen sova riktigt skönt. var så trött då så det fanns inga problem.. tills barnen här ute började skrika o springa runt vid 7, 8. GREAT!

i alla fall. jag längtar efter att få ha pipas nära mig och mysa med honom. oh gud vad underbart allt ska bli! längtar längtar :) hoppas det går snabbt!


nu ska jag kolla på fast & furious igen. men slänger in några bilder nu =)

massa pussar till alllla som läser min blogg! kommentera gärna!


     

förresten, visst är det bättre med den hårfärgen? =)

Kommentarer
Postat av: Zoe

hahaha gumman ja har glömt själv, jag fick gå in på min blogg för att kolla haha o ja de va onsdagen hihi sen fredagen va vi på bion samtidigt men märkte inte ens varandra hahaha.



Oh asso gumman jag blir helt tillmig när ja läser din blogg, älskar o höra om babyn vi bara måste ses snart o inte bara 5 sekunder utan umgås asso på riktigt hihi puss puss ta hand om dig o babyn tkm <3

2009-04-05 @ 23:24:11
URL: http://zooe.blogg.se/
Postat av: Natalie

vad söööta ni är tillsammans och världens gulligaste mage <3

2009-04-07 @ 16:00:58
URL: http://nataliieeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0