=)

har inte haft nå lust att blogga.. förresten e det bara lite mer än 3 veckor kvar till det beräknade datumet för min son att komma ut till världen =D om inte det blir innan, eller efter..

har fortfarande lite saker kvar att köpa, som en byrå för hans kläder o lite andra saker.. måste oxå tvätta alla hans kläder med något speciellt tvättmedel.. åhh jag bara längtar efter att få ha honom hos mig!! =D

sist jag var på kontroll var den 29 juni, och då var allt jätte bra! hjärtslagen låg på ungefär 130 per minut, enligt barnmorskan var det för att han sov.. och så hade han hicka, haha så gulligt! han har faktiskt hicka rätt ofta..
hans huvud hade fixerat sig, alltså var huvudet neråt. ryggen var på högra sidan av magen, rumpan uppåt och fötterna på vänster sida av magen..

hon mätte från bäckenbenet upp dit livmodern kommit och det var på 32 cm, hon sa att det var jätte bra.
vi tog blodprov och mitt järnvärde såg jätte bra ut, min puls var låg, som vanligt.. men hellre det än att ha för hög, förutom att man kan bli lite yr o så ibland, inget farligt iaf..

fick oxå med mig hem en liten typ necessär med tvättlappar, bebisolja och lite andra saker från Natusan, skit bra!

måste köpa mer blöjor oxå.. hmm, det fattas faktiskt lite grejer, men idag ska jag iaf sätta upp lite färgglada tavlor i rummet, på gröna väggen, som är hans del av rummet, har delat upp rummet med två olika färger, melonfärgade delen e "min" del o gröna e hans del. det ska vara lite olika färger på sakerna, vaggan e vit, byrån kommer nog vara grön eller blå.. o lite fler saker, han e ju ett litet barn, kul att ha allt enfärgat.. DOCK ska allt vara i ganska ljusa färger, pastellfärger.. så det inte blir värsta hippie rummet heller hahaha ;p

nej men helt ärligt så blir rummet skit snyggt när det e klart! ;)

på onsdag har jag kontroll igen, fast då har jag kontroll med en annan barnmorska.. fast det är en kille (heter det barnmorska ändå..?) efter den här gången har jag bara två kontroller kvar, om inte jag föder innan vill säga, för då har jag bara en kvar.. OM han inte föds VÄLDIGT tidigare haha. nej, jag vill hinna ha rummet klart faktiskt..

just det, vi ska gå igenom förlossningsplanen oxå, måste fylla i den idag.. fick ett papper av min barnmorska där man ska skriva hur man vill att förlossningen ungefär ska gå till, vilka man vill ska vara med o lite andra saker.. FÅR EJ GLÖMMA!

ska kolla med syrran om hon vill följa med på kontrollen, annars får det bli mamma.. vill att de ska höra Davians hjärtslag hihi det e sååå mysigt :D


annars är allt bara bra med mig, jag var ju o campade i skara med min pojkvän och hans familj+vänner, jag hade skit kul! även om jag inte fick åka vissa grejer så hade jag hur kul som helst.. badade o solade en massa, o så åt vi oxå en massa gott! slänger in nån bild =) de flesta trodde att jag skulle föda på vägen eller att jag skulle sova jätte dåligt, men jag varken födde på vägen eller sov dåligt..jag sov faktiskt BÄTTRE på min nya luftmadrass än på min säng haha..


nästa gång vi åker dit, vilket antagligen blir nästa år, är jag antagligen inte gravid så då kan jag åka mer saker medans michael tar hand om davian, vadå? den här gången fick jag göra det ju..haha skojar bara!


min syster o hennes familj (hennes man o de två underbarste flickorna på 9 o snart 6(!)) kom hem från spanien oxå, så jag har varit med dem o så har vi varit och badat :) fick jätte fina presenter av dem! fick ett puma klädset till davian, som alltså består av byxa om munkjacka, skitsnygg e den! en långärmad tröja som oxå e hur söt som helst och en såndär sak som man sätter fast på nappen på ena sidan och andra sidan sätter man fast på typ hans tröja eller så.. skit bra!!


till mig fick jag ett par orhängen, alltså haha fett elakt av min syrra.. jag lovar att jag fick de bara för att jag alltid tar hennes, men hon har alltid så fina smycken.. det har fan alltid mina syskon, haha. och ett silverarmband med rosa saker på, vet inte hur jag ska förklara det men skitsnygga smycken var det iaf! TACK SÅ MYCKET!

min tredje syrra (hon som bor i Chile med pappa) kommer hem nu i juli månad, vet inte datum men det är bäst för henne att det är innan min pipas föds.. hon bara måste se mig med värsta gravida magen jag har haha :D lägger faktiskt upp en bild på den med =D

men shit vad inlägget blev långt, haha.. så nu får det räcka.. ska faktiskt ta o bädda sängen o dra hem (är hos min pojkvän som är och jobbar) duscha, fixa mig och dra hit igen för att sen åka till ElGiganten o lämna in min mobil på lagning, den förstördes när jag var på väg till skara.. alltså en månad gammal o redan död..hmm..

aja, hoppas ni har en bra dag och ni får JÄTTE GÄRNA kommentera!! PUSS Å KRAAAAAAAAAAAM!!

     

     

1. haha vete fan vad jag gör..
2. jag i rosa bikini =)
3. baby o jag
4. mars - 3 månaden
5. april - 4 månaden
6. maj - 5 månaden
7. juni 8 månaden

hittar inga bilder på magen i under 6 o 7 månaden..

fina va? ;)


Kommentarer
Postat av: Zoe

ohhhh que riiiicoo ! Du ser jätte vacker ut me lilla Davian i magen e såååå glad för din skull amor. Jag har fått min lillebror nu du kan se bilder på bloggen eller i facebook hih

besoooootes para los dos ! <3

2009-07-09 @ 11:43:11
URL: http://zoeee.blogg.se/
Postat av: giuly

Que Gullllii magee !!!!

snart snart !! :D

2009-07-10 @ 17:24:29
URL: http://giuly.blogg.se/
Postat av: Natalie

snart kommer lillen =) GULLIG mage! hihi

2009-07-15 @ 21:51:43
URL: http://nataliieeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0